Dag 03 - Mina föräldrar

Är det tänkt att jag ska förklara mina föräldrars personlighet eller vad de betyder för mig? Äe, jag kör på en blandning...

Min mamma är född 7 april (fyller alltså år två dagar efter mig) 1970, så hon är alltså 40 bast. Mamma är en som försöker ta sig ut för att träna, men lyckas inte alltid. Ibland ligger hon hellre i soffan med ett glas vin och ser på film. Men hon är absolut inte lat! Här hemma har hon alltid fullt shå (hur ska jag stava!?) då vi barn är så lata. Antingen diskar hon eller så har hon tvätt att fixa. Höll på att glömma och säga att hon heter Carina.
Pappa är lite tvärt om för vad mamma är. Han är en 48åring gubbe med ölkagge som heter Lennart men kallas alltid Lelle! Rätt lat om jag får säga det själv, han ligger hemskt gärna i soffan hela kvällen ;) Men han gör sitt bästa. Han har dessutom börjat bli senil, haha. Man måste ständigt påminna honom om saker. Och om ni undrar varifrån jag har fått min "korthet" så är det av min far...
Efter att ha varit gifta i 8 år(tror jag det var) bestämde sig mina föräldrar för att skiljas. Jag tror att det var 2004. Till en början tog vi barn det rätt hårt. Det var jobbigt med två skilda föräldrar och så. Men efter tiden löste sig alltihopa och nu tycker jag att allt funkar bra. Hellre att de är lyckliga på två olika håll än att de ska vara tillsammans och tjaffsa allt jämt. Dessutom har de båda träffat två nya som de är glada tillsammans med.

Hela min familj betyder så obeskrivligt mycket för mig. Även om jag ibland kan vara världens surhagga så älskar jag er, oavsett vad. Jag vet att jag alltid kan lita på er och ni ställer upp för mig vad som än händer. Jag älskar er. ♥

        Mamma på min brors student i somras.

       Pappa från Norge-resan vi gjorde till min bror 28-31 Oktober.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0